Sunday, January 13, 2013

Ibu! Apa Salah Adik..?


Bulan 1:

Bu.. panjang adik baru 2cm ,
Adik sayang sangat kat ibu,
tiap kali adik dengar bunyi jantung ibu berdenyut,
adik bahagia sangat,
kadang-kadang ia menjadi zikir terindah
yang teman adik dekat dalam sini ..

Bulan 2:
Bu.. adik dah boleh merasa jari jemari adik ,
dekat sini terasa hangat bu , nanti kalau adik dah keluar ,
ibu janji ibu peluk adik selalu ye ..

Bulan 3:
Bu.. biar pun adik belum tau jenis jantina adik ,
tp apapun adik harap ibu & ayah bahagia apabila
adik dilahirkan.. Jangan menangis ya bu ,
kalau ibu mnangis , adik juga ikut menangis ..

Bulan 4:
Bu .. rambut adik dah mula tumbuh ,
adik dah boleh menggerakan kepala ke kiri dan kanan ..

Bulan 5:
Bu .. tadi jumpa doktor ya , doktor cakap apa ..?
Αpa benda D&E tu bu ? Αdik tak kan di apa-apa kan ya bu..?

Bulan 6:
Ibu jumpa doktor tu lagi ya ..?
Bu ,tolong bagi tau doktor tu , adik di sini sihat-sihat je ..!
Tapi kenapa doktor tu masukkan benda tajam ..?
Benda tajam tu mula memotong rambut adik ,
bu tlong adik , adik takutt..Benda tajam tu pula memotong
kaki adik , sakiittt bu .. Walaupun adik dah tiada kaki ,
adik msih ada tangan yg boleh memeluk ibu..
Bu, kenapa benda itu skrg memotong tangan adik ,
ibu tolong adik .. Adik janji tak akan nakal-nakal dengan ibu..
Tapi , biarpun adik sudah tiada tangan dan kaki, 
adik masih ada mata & telinga untuk melihat senyuman ibu , mendengar suara ibu , tapi ..
Benda itu sekarang sudah mula memutuskan leher adik , ibuuuuuu .. Maaf bu ..
Beri lah adik kesempatan hidup , adik syg ibu ,
adik teringin nak peluk ibu ..

Bulan 7:
Bu , adik di sini sihat-sihat je,
adik dah berjumpa dengan Allah di Syurga ,
Allah telah mengembalikan semua organ tubuh adik
yang dipotong benda tajam itu ,
Allah telah menyuruh bidadari menjaga , memeluk ,
memegang tangan , menggendong adik dgn lembut ,
Kenapa ibu tak nak bermain dengan adik ..?
Αpa salah adik bu ..? Ibu bertaubat ya ,
semoga Allah menempatkan ibu di sini ,
nanti kita main-main disini , dan jangan lupa ,
ajak ayah juga ya bu .. ♥

source:facebook ~

*Seorang bayi yang belum sempat di lahirkan ke dunia ini mendapatperlakuan sekeji itu dari ibu bapa kandungnya ..tegar sungguh si ibu melakukan sedemikian.. sudahlah melakukan perkara keji, ditambah satu lagi perkara keji.. Allah !

Aku mohon kepadaMu, lindungilah aku dari perkara-perkara keji sebegitu kerana aku juga wanita biasa yang yang rapuh iman di dadanya ! Segala puji-pujian hanya buatmu Ya Tuhan sekalian Alam TT____TT


Hanya padaMu ku berserah, hanya padamu ku memohon dan meminta agar kau teguhkan iman di dada dada kami Ya Allah ! agar kami dapat melayari kehidupan di dunia tak melebihi kehidupan yang kekal abadi nanti, agar kami sentiasa terpelihara dari perkara-perkara mungkar Ya Allah ~ 


Sungguh takut akan fitnah dunia akhir zaman :'( 


Ku tinggalkan pesanan ini khusus buat diri hamba ! semoga ini menjadi sebuah titik kehidupan yang lebih baik dari sebelumnya..juga ku tujukan pesanan ini kepada semua silent readers di luar sana, para blogger, semua followers yang bertandang membaca picisan ini.. Barakkallah !


1 comment:

Dianaa said...

sedih oh FD baca. sampai menangis kot. kesian baby tu :(